U gebruikt een verouderde browser. Wij raden u aan een upgrade van uw browser uit te voeren naar de meest recente versie.

Kindercoaching

Ieder kind is uniek. Soms verliest een kind zijn uniekheid. Dat heeft verschillende oorzaken. Ik wil uw kind op weg helpen om vanuit zijn/haar eigen kracht zich weer gelukkig te voelen en blij te zijn met wie hij/zij is… uniek!

Tijdens de coaching gaan we bijvoorbeeld aan de slag met:

  • omgaan met problemen bij hoogsensitiviteit;
  • zelfvertrouwen ontwikkelen;
  • faalangst aanpakken;
  • je weerbaar op durven stellen;
  • niet meer bang, verlegen of onzeker zijn;
  • minder snel boos zijn;
  • beter concentreren;

 Coaching kan leiden tot:

  • beter slapen;
  • minder hoofd- of buikpijn;
  • plezier in het naar school gaan;
  • minder conflicten;
  • vrolijk zijn;
  • energie hebben;

Ook geef ik extra ondersteuning bij bijvoorbeeld ziekte, scheiding, verhuizing, overlijden.

Het geluk van het kind en zijn uniekheid staat voor mij voorop! Ik speel in op de vraag van het kind en zijn omgeving. Ik kijk naar de mogelijkheden en talenten van het kind. Wat zit er achter het gedrag wat het kind laat zien. Waar komt het gedrag vandaan? Kinderen weten bewust of onbewust precies wat hun probleem is. Ze kunnen dit zelf oplossen en weten vaak precies hoe! Soms heeft uw kind hulp nodig dit te laten zien. Uiteindelijk komt uw kind zelf in beweging. U kunt uw kind niet veranderen. Alleen uw kind kan zichzelf veranderen. U als ouder bent hier wel een liefdevolle hulpbron bij. Voordoen, stimuleren en activeren, maar uw kind moet het zelf doen.

'Zolang datgene wat achter het gedrag schuilgaat, niet begrepen is, zal je kind doorgaan met het gedrag. Zodra jij en je kind kunnen communiceren over dat waar het echt over gaat, verandert het gedrag van je kind.’  uit: De sleutel tot mijn kind, Charlotte Visch 

Ik werk vanuit mijn intuïtie, kennis en ervaring vanuit mijn werk en studie. Ik gebruik mijn creativiteit als middel. Voorbeelden van werkvormen zijn:

  • tekenen;
  • schilderen;
  • collage;
  • poppenspel;
  • muziek;
  • Het coachingsspel  'Coachee!' 

Daarnaast gebruik ik stem- en ademhalingsoefeningen. 

 

Werkwijze:

Kennismakingsgesprek

Individuele begeleiding begint met een vrijblijvend en kosteloos telefonisch kennismakingsgesprek. U ervaart of het klikt, of mijn werkwijze u aanspreekt en of deze aansluit bij uw kind. 

 

Intakegesprek

Mocht u kiezen voor een begeleidingstraject voor uw kind, dan starten we met een intakegesprek. Tijdens dit gesprek bespreken we wat er speelt en wat u denkt dat de wens van uw kind is. In een eerste sessie ga ik dit met uw kind onderzoeken. Als leidraad gebruik ik een door u ingevuld intake formulier.

 

Sessies

Bij de sessies werk ik individueel met uw kind. Hoeveel sessies er nodig zijn is afhankelijk van de hulpvraag, mogelijkheden van uw kind en van het verloop van de sessies.

Tussentijds heb ik contact met u over het verloop. Mocht de hulpvraag schoolgerelateerd zijn, dan voer ik een gesprek met de leerkracht en/of intern begeleider. Uiteraard met uw toestemming. Ik houd mij aan de privacyregels. Na afloop van het traject vindt een afrondend gesprek met u plaats.